מוקד עירייה – שפלה

אזור השפלה, אותו אזור גיאוגרפי המשתרע בין הרי יהודה ומישור החוף, הוא אחד המגוונים בישראל. באזור זה, הכולל חמש ערים ומספר רב יותר של רשויות מקומיות, קיבוצים ויישובים, מתגוררים מאות אלפי תושבים. אלה יכולים ליצור קשר עם העיריה או הרשות המקומית הרלוונטית להם באמצעות המוקדים הטלפונים, המאוישים היטב, שהן מתחזקות. מה בדיוק הם כוללים?

תפקידים מרכזיים של המוקדים הטלפונים

מוקדים טלפונים של רשות מקומית, באזור השפלה כמו בכל אזור אחר בישראל, נועדו למלא מספר תפקידים מרכזיים. ברמה הכללית, זהו החוט המקשר בין התושבים לבין הרשות המקומית עצמה, מה שמתבטא, בין השאר, באפשרות של התושבים לקבל מידע כללי חיוני על המתבצע בשטחה של אותה רשות. בין השאר, מדובר כאן על תכניות לפיתוח עירוני, תכניות בתחום הנדל'ן, אירועים הנערכים ברחבי העיר וכן הלאה.

על אותו עיקרון, מאפשרים המוקדים הטלפונים לתושבים גם לקבל מידע אישי. פעמים רבות, המדובר הוא בסוגיות כלכליות מהשורה הראשונה, ובכלל זה נושאי בניה פרטיים, תשלומי ארנונה או מים, סוגיות הנוגעות לדוח'ות חניה, פניה הנוגעת לאחזקת בעלי חיים בתחום הרשות המקומית וכן הלאה. מחלקת הגבייה, המהווה חלק ממוקדי רשויות מקומיות רבות, מאפשרת לתושבים לבצע תשלומים חיוניים, אפילו דרך הטלפון. במקרה הזה, החיוב נעשה באמצעות כרטיס אשראי, שפרטיו נמסרים לנציג השירות, או לחילופין מוקשים במערכת התשלומים האוטומטית.

דרך המוקדים יכולים התושבים לדווח גם על עוולה מסוימת אשר חלה עליהם בתחומי הרשות המקומית, בין אם על ידי גורמים מטעמה ובין אם על ידי גורמים חיצוניים.

טיפול בזמן אמת

באמצעות המוקדים הטלפונים של העיריות, יכולים התושבים גם לדווח, בזמן אמת (ולרוב גם 24 שעות ביממה), על מפגעים שונים הנמצאים בתחומי הרשות המקומית, ובכלל זה:

  • מפגעים בטיחותיים
  • מפגעים בריאותיים
  • מפגעי תברואה
  • מפגעי חשמל
  • מפגעי מים
  • מפגעי תעבורה
  • מפגעי רעש

הטיפול של הרשויות המקומיות במפגעים אלה, שלעיתים אף מסכני חיים, ייעשה, בכל המקרים, במהירות האפשרית. לצורך זה, עומדות סיירות מטעמה של הרשות המקומית, כמו גם מחלקות ייעודיות ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה. במידת הצורך, תערב הרשות המקומית גם את המשטרה או גורמים רלוונטיים אחרים.

מוקדי רשויות מקומיות באזור השפלה

להלן מספרי הטלפון של המוקדים העירוניים באזור השפלה. שימו לב לכך שברוב המקרים, ניתן להגיע למוקד באמצעות חיוג המספר 106 מתחום הרשות המקומית.

עיריית בית שמש –  02-9909997.

עיריית יבנה – 08-9433350.

עיריית מודיעין- מכבים- רעות – 08-9726020.

עיריית נס ציונה – 08-6429222.

עיריית רחובות – 08-9392444 או 08-9392106.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן