זהו אחד המשרדים החשובים ביותר, ולו מכיוון שפעולתו משפיעה על כל אזרח ואזרח ישראלי. משרד התחבורה, אשר אחראי על ניהולה של התשתית התחבורתית בישראל – בים, באוויר וביבשה – עוסק באינספור נושאים משלימים: החל מהמלחמה בתאונות דרכים, דרך התחבורה הציבורית בישראל ועד לפעילות נמלי התעופה והים.
פעילות מוקדי משרד התחבורה
פעילות משרד התחבורה נעשית באמצעות מספר מוקדים עיקריים, החולשים יחדיו על תחומי הפעילות שלו. מוקד מרכזי ביותר הוא זה של אגף הרישוי (“רישוי קל”), המהווה חלק ממשרד התחבורה. במוקד טלפוני זה, המבוסס על מענה אלקטרוני, ניתן לקבל מידע על נושאים מגוונים הנוגעים לחידושם של רשיונות נהיגה ורכב, לעידכון פרטי נהגים וכן הלאה.
מרכז המידע הארצי מטעמו של משרד התחבורה כולל בתוכו נציגי שירות, אשר מטפלים בנושאים הנוגעים לרישויי רכב ונהיגה, הנפקה של כפלי רישיונות, תגי חניה, ייבוא כלי רכב וכן הלאה. יש לציין כי הטיפול עצמו בנושאים האלה, לרבות קבלת וחידוש תגי חניה או טיפול ברשיונות רכב, נעשה בכתב בלבד, או בחילופין בהגעה לסניף אגף הרישוי הרלוונטי.
מוקד טלפוני חשוב נוסף הוא זה של פורטל קווי התחבורה בישראל, אשר מאפשר לקבל מידע רלוונטי על דרכי הגעה ממקום למקום באמצעות התחבורה הציבורית, מסלולים של קווי אוטובוסים, לוחות זמנים, תעריפים וכן הלאה.
פרטי התקשרות
טלפון: 03-5086905 או 5678* מטלפון נייד.
מרכז מידע ארצי (“רישוי קל”) –
טלפון: 1-222-5678 או 5678*. שעות פעילות: ימים א’-ה’, 7:00-20:00. ימי ו’ וערבי חג, 7:00-13:00. מוקד פורטל תחבורה ציבורית – טלפון: 072-2588787 או 052-9998787 או 8787* מטלפון נייד. שעות פעילות: ימים א’-ה’, 7:00-23:00. ימי ו’ וערבי חג, 8:00-15:00. במוצאי שבת וחגים, פועל המוקד החל מחצי שעה לאחר יציאת החג/השבת, ועד השעה 23:00.