זהו אחד המשרדים הממשלתיים החשובים ביותר, וכזה שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו. משרד הפנים מתמקד בנושאים מגוונים: החל מבקרה על השלטון המקומי בישראל, דרך תחומי התכנון והבניה במדינה ועד לסוגיות הנוגעות למעמד האישי בישראל.
מסיבות מגוונות, תושבים ישראלים רבים מעוניינים ליצור קשר עם משרד זה. וכאן בדיוק נכנס לתמונה המוקד הטלפוני של משרד הפנים.
תפקידי המוקד
כך, למשל, אדם יכול לברר מהו הליך החלפת דרכון, מהי תוקפה של תעודת הזהות שלו, כיצד ניתן להצביע בבחירות לרשויות המקומיות וכן הלאה. מוקד משרד הפנים מאפשר גם לדעת את שעות הפעילות של לשכות האוכלוסין השונות, כמו גם דרכי ההתקשרות עם כל אחת מהן. הדברים אמורים גם לגבי קלפי ההצבעה של כל אדם ואדם, כשזה נוגע לבחירות.
עיסוק אחר של המוקד הטלפוני של משרד הפנים נוגע כבר לסוגיית העובדים הזרים, וזאת בתחומי הסיעוד, הבניין, החקלאות וכן הלאה. ניתן לקבל מידע על מדיניות העסקת עובדים בישראל, אך גם לדווח – מן העבר השני של המשוואה – על שהייה בלתי חוקית של עובד כלשהו בגבולותיה של מדינת ישראל.
פרטי התקשרות
כתובת: מינהל האוכלוסין, רחוב הלל 24, ירושלים. מיקוד: 91023.
פקס: 02-6469442.