על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ניתן למנות בישראל לא פחות מרבע מיליון מובטלים. אם זה לא מספיק, הערכות רבות מדברות על עלייה משמעותית במספר המובטלים – ללמעלה מ-300,000, תוך שנה אחת.
לשכת התעסוקה פועלת בישראל מכוח חוק שירותי התעסוקה, 1959. מאז, היא התפתחה בצעדי ענק, ומגיעה כיום כמעט לכל יישוב בישראל. בסך הכול, ניתן למנות כמעט 80 סניפים של לשכות התעסוקה בישראל. ועם זאת, חשיבותו של מוקד שירות הלקוחות מרכזית אף היא.
מה מבצע המוקד הטלפוני?
ראשית, הוא יכול להעניק מידע חיוני על שעות הפעילות של כל לשכת תעסוקה, דרכי יצירת הקשר עימה וכן הלאה. מידע זה זמין אמנם באינטרנט, אך יש לא מעט אנשים שמעדיפים, או נאלצים, לחפש אחר המידע הזה בדרך המסורתית יותר. בהמשך לכך, יכול המוקד גם להעניק מידע על קורסים והכשרות מקצועיות הנעשים מטעמו.
מן הצד השני של המתרס, ברור שהמוקדים הטלפוניים של לשכות התעסוקה יכולים לשרת גם מעסיקים פוטנציאליים. כאשר אלה מחפשים עובדים לתפקיד מסוים, באפשרותם להודיע על כך ללשכת התעסוקה, שתנסה לאתר עבורם– מתוך מאגר מחפשי העבודה שלה – את המועמדים הרלוונטיים ביותר. צעד שכזה חוסך מאמצים רבים מצידו של בעל העסק, בעיקר על רקע העובדה שלשכת התעסוקה אף פועלת בתחום של הכשרת עובדים.
פרטי התקשרות
טלפון: 1-700-704021.