כשזה נוגע למימושן של זכויות חברתיות בישראל, ברור כי הגוף שלוקח את הנושא תחת חסותו הוא המוסד לביטוח הלאומי. אלא שההתנהלות מול מוסד זה, כפי שיעיד כל אזרח ישראלי, אינה בהכרח פשוטה.
עקב סיבות אלה ואחרות, ברורה חשיבותם של המוקדים הטלפוניים מטעמו של המוסד לביטוח לאומי.
תפקידם של מוקדי הביטוח הלאומי
במוקד זה, ניתנים שירותים חשובים, דוגמת:
- הענקת מידע כללי בנושאים דוגמת דמי ביטוח, קצבאות, גמלאות וכן הלאה.
- בירורים בנושאים אישיים.
- הזמנת אישורים מסוגים שונים, אשר יישלחו לביתו של הלקוח.
- תשלום חוב בדמי ביטוח, ומידע על יתרת החוב.
- הזמנת שוברי תשלום.
- הזמנת טפסים ריקים או חוברות הסברה מטעמו של המוסד לביטוח לאומי.
נקודה חשובה שיש לתת עליה את הדעת היא שסל השירותים של מוקד טלפוני זה אינו מוחלט. המוקד לא מאפשר הגשת תביעות ביטוח, הגשת מסמכים או דיווח על שינוי שחל בפרטים האישיים של המבוטח. פעולות אלה נדרש לבצע בדרך ה”מסורתית”, כלומר, באמצעות הגשת טפסים ייעודיים לסניף הביטוח הלאומי בו מטופל האדם.
מוקד התשלומים האוטומטי
מוקד זה כולל כיסוי של הסכומים המפורטים בשוברי התשלום שנשלחים למבוטחים, ומציע את שירותיו עבור עצמאיים, סטודנטים, מובטלים ועוד.
פרטי התקשרות
כתובת למשלוח דואר: רחוב בן שטח 4, ירושלים. מיקוד: 91007.
מוקד טלפוני ארצי – טלפון: 04-8812345 או 60508. שעות פעילות: ימים א’-ה’, 8:00-17:00. לאחר שעות אלה, יש לציין, המענה במוקד הופך לממוחשב. פקס: 02-6755691. מוקד תשלומים לתשלום חוב בדמי ביטוח – טלפון: 08-6509911. שעות פעילות: ימים א’-ד’, 6:00-3:30. יום ה’, 6:00-18:30. ימי ו’ וערבי חג, 6:00-14:30.