מוקד עירייה – ירושלים

מחוז ירושלים, במרכזו בירת ישראל, מאכלס בתוכו למעלה ממליון תושבים: רובם בירושלים, חלקם בבית שמש הסמוכה ומקצתם ביישובים סמוכים. מה שנוגע יותר לענייננו הוא שכל תושב ותושב עשוי לרצות ליצור קשר עם העירייה הרלוונטית עבורו, בנושאים אלה ואחרים. בדיוק לצורך זה, עומד עבורם המוקד העירוני, המאויש בכל שעות היממה.

על המוקד של עיריית ירושלים

המוקד הטלפוני של עיריית ירושלים, כמו גם זה של הרשויות המקומיות הסמוכות אליה, נועד להציע לתושבים מספר שירותים עיקריים. ראשית, משמש הוא מקור מידע סמכותי במגוון רחב של נושאים. בין השאר, ניתן להזכיר כאן ימים ושעות פתיחה של אתרים שונים (מה שמבוקש במיוחד בעיר תיירותית דוגמת ירושלים), לספק מידע אל אירועי תרבות וספורט הנערכים בתחומה, מידע בנושאים בריאותיים (שעות תורנות בתי חולים, למשל) – והרשימה עוד ארוכה.

בנקודה הזו, חשוב להדגיש שחלק ניכר מהשירותים שמעניק המוקד מיועד לתושבי העיר באופן אישי. אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר של כך נוגע לארנונה, הנדרשת מכל תושב ותושב בעיר: התושבים יכולים לברר על גובה התשלום ומועדו, התנאים לקבלת הנחות מסוימות וכן הלאה. תפקיד מהותי אחר של המוקד הוא לאפשר ביצוע פעולות שונות, דוגמת תשלום המשכנתא בטלפון, באמצעות כרטיס אשראי. הדבר אפשרי, בחלק מהמקרים, באמצעות מענה אוטומטי.

פניות בנושא בטיחות

אחד התפקידים העיקריים של המוקד הטלפוני של העיריות במחוז ירושלים הוא להעניק מענה מקיף בנושאים הדורשים התערבות מיידית שלהן. בעיקר, הדברים אמורים לגבי מפגעים עירוניים ובטיחותיים, ובכלל זה מפגעי תברואה, מפגעי מים, בורות בכבישים או במדרכות, תקלות בתאורה או במערכת הרמזורים, שטפונות וכן הלאה.

פניות אלה ניתנות 24 שעות ביממה, כשבמידת הצורך מערבים אנשי המוקד גם גורמים חיצוניים רלוונטיים, ובכלל זה המשטרה, גורמים בתחום התשתיות או מכבי אש. חשוב להדגיש שלאחרונה הושק בירושלים שירות חשוב, במסגרתו מקבלים התושבים המדווחים על מפגע מידע בזמן אמת על טיפול בו, בדמותה של הודעה הנשלחת לטלפון הנייד שלהם.

מספר ימים בכל שנה, כאשר ירושלים והסביבה הקרובה לובשות לבן – כלומר, מכוסות בשלג – מקבל המוקד חשיבות מכרעת. באמצעותו יכולים התושבים לברר אילו דרכי תנועה ייחסמו בעיר, כפי שקורה לא מעט, והורים מודאגים יכולים לברר האם במוסדות החינוך בעיר יתקיימו לימודים.

מוקד עיריית ירושלים ורשויות מקומיות הסמוכות לה

להלן פרטי יצירת הקשר עם המוקד הטלפוני של עיריית ירושלים וסביבתה הקרובה. יש לשים לב שעל מנת להגיע למוקדים, ניתן לחייג את המספר 106 מתוך העיר.

מוקד בית שמש – 02-9909997.

עיריית מודיעין- מכבים- רעות – 08-9726020.

עיריית ירושלים – 02-6296666 או 02-6297777.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן