מוקד טלפוני של משרד הפנים

זהו אחד המשרדים הממשלתיים החשובים ביותר, וכזה שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו. משרד הפנים מתמקד בנושאים מגוונים: החל מבקרה על השלטון המקומי בישראל, דרך תחומי התכנון והבניה במדינה ועד לסוגיות הנוגעות למעמד האישי בישראל.

תחום זה הוא הנוגע לעניינו, והוא כולל נושאים דוגמת תעודות זהות, דרכונים ואשרות כניסה או שהייה בארץ.

מסיבות מגוונות, תושבים ישראלים רבים מעוניינים ליצור קשר עם משרד זה. וכאן בדיוק נכנס לתמונה המוקד הטלפוני של משרד הפנים.

תפקידי המוקד

המוקד הטלפוני של משרד הפנים נועד לקחת תחת האחריות שלו מספר תפקידים עיקריים. ראשית, הרי שמדובר במוקד מידע לכל דבר ועניין. המענה האנושי שבצד השני של הקו יוכל להעניק מידע חשוב על הנושאים שתחת תחום האחריות שלו.

כך, למשל, אדם יכול לברר מהו הליך החלפת דרכון, מהי תוקפה של תעודת הזהות שלו, כיצד ניתן להצביע בבחירות לרשויות המקומיות וכן הלאה. מוקד משרד הפנים מאפשר גם לדעת את שעות הפעילות של לשכות האוכלוסין השונות, כמו גם דרכי ההתקשרות עם כל אחת מהן. הדברים אמורים גם לגבי קלפי ההצבעה של כל אדם ואדם, כשזה נוגע לבחירות.

באמצעות המוקד של משרד הפנים, ניתן לבצע גם לא מעט פעולות "מעשיות" יותר. זוהי כתובת בה ניתן להודיע על שינויים בנתוניו האישיים של האדם, שצריכים להיכנס לתוך מרשם האוכלוסין: שינוי בשם, שינוי כתובת, תיקון פרטי לידה, עדכון מצב אישי או משפחתי וכן הלאה.

עיסוק אחר של המוקד הטלפוני של משרד הפנים נוגע כבר לסוגיית העובדים הזרים, וזאת בתחומי הסיעוד, הבניין, החקלאות וכן הלאה. ניתן לקבל מידע על מדיניות העסקת עובדים בישראל, אך גם לדווח – מן העבר השני של המשוואה – על שהייה בלתי חוקית של עובד כלשהו בגבולותיה של מדינת ישראל.

יש לתת את הדעת כל כך שהמוקד בהחלט נועד להעניק מידע ולסייע בנושאים הקשורים לפיקוח על בנייה, גבולות שיפוט, ביקורות ברשויות מקומיות וכן הלאה. עם זאת, כשזה נוגע לתלונות לגבי רשות מקומית ספציפית, נדרש לפנות כצעד ראשון אליה.

פרטי התקשרות

כתובת: מינהל האוכלוסין, רחוב הלל 24, ירושלים. מיקוד: 91023.

טלפון: 1-2223450 או 3450*.

פקס: 02-6469442.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן